trainingbylisa

träning - mat - balans - hälsa

Vem är jag?

Kategori: Allmänt

 
Tänkte slänga in en presentation av mig själv, så att ni vet vem ni har att göra med!
 
 
Jag heter Lisa Johansson, är 19 år och bosatt i Visby på Gotland. 
Just nu går jag sista terminen på samhällsvetenskapliga programmet med inriktning beteendevetenskap, och ser fram emot att ta studenten om mindre än en månad!
I höst kommer jag att utbilda mig till Kost - och träningskonsult via The Academy, vilket innebär att jag blir personlig tränare, kostrådgivare, träningsinstruktör och hälsoinspiratör. Kan nog inte beskriva hur mycket jag längtar tills utbildningen i Stockholm börjar, min stora dröm är verkligen att få jobba som PT. 
Jag är en inbiten träningsnörd, med en förkärlek för tung styrketräning. Därför spenderas majoriteten av min fritid på gymmet! Förutom styrketräningen gillar jag även löpning, framför allt distanser mellan 10 och 20 kilometer. Löpningen är dock ingenting jag satsar på, utan något jag gör sporadiskt för nöjes skull. 
Träning och kost har dock inte alltid varit glädje och hälsa för mig. När jag var 16-17 år blev jag sjuk i ätstörningen anorexia nervosa, och kan därför garantera att jag sett den mörka sidan av träningen och maten. Jag är ännu inte helt frisk från anorexin, men har kommit otroligt långt mot var jag befann mig för två år sedan. Tack vare mina erfarenheter av psykisk ohälsa har jag fått ett större perspektiv på vad välmående egentligen innebär, och förstår vikten av att hitta balans i livet. Hälsa är inte en siffra på vågen. utan något som berörs av många olika aspekter och som vi måste sträva mot och jobba med varje dag - ibland mer och ibland mindre. Eftersom psykisk ohälsa är något som ligger mig nära så kommer jag ta upp det här på bloggen, då det är oerhört viktigt att prata om det. 
 
Övrigt om mig?
Jag bor ensam i en mysig lägenhet vars stora brist är att den saknar balkong.. 
Mina föräldrar bor längre ut på landsbygden, och min storasyster pluggar i Uppsala. 
Min träningsbakgrund består huvudsakligen av ridning och hästsport, och jag red från att jag var fem år tills jag var ungefär fjorton. Jag har även danstränat till och från, men det var först när jag var 16 som jag hittade styrketräningen. 
Jag tycker väldigt mycket om att skriva, och svenska har alltid varit ett favoritämne i skolan.
I sommar ska jag jobba på världens härligaste turistanläggning: Kneippbyn Resort! Rekommenderas starkt om ni ska till Visby i sommar. 
 
Tveka inte att ställa frågor om ni undrar något!
 
 

KOMMENTARER:

  • Molly Olsson säger:
    2015-05-12 | 21:04:32
    Bloggadress: http://hlsofreak.myshowroom.se

    Kul att läsa om dig och din historia Lisa! Fin blogg! :) Kramar Molly.

    Svar: Tack så jättemycket! Du med :) kramar!
    lisa johansson

Kommentera inlägget här: