trainingbylisa

träning - mat - balans - hälsa

Tisdags-träning

Kategori: Allmänt, glädje, hälsa, träning, överkropp

God kväll!
Idag har jag spenderat förmiddagen i skolan, och eftersom jag slutade vid lunch stack jag till gymmet efter att ha käkat med kompisarna i skolan. Överkropp stod på schemat, alltid kul! Mina ben behöver definitivt vila ett par dagar, har sådan härlig träningsvärk efter gårdagens pass att jag knappt kan gå idag. Jag kan rekommendera raka marklyft till alla som vill ha helt galen träningsvärk!
Resten av dagen spenderas med lite plugg inför morgondagens prov, som faktiskt är mitt sista någonsin...
 
Hur mår ni idag? Har ni tränat något eller haft välbehövlig vila?
 
Dagens överkroppspass:
 

Militärpress 10x4
Enarmsrodd med hantel 10x3
Axellyft i kabel 12x3
Latsdrag 10x3
Sned bänkpress 10x3 + 2x3 (tyngre)
Bröstflyes 12x2 + 10x2 superset med rygglyft i bänk med viktskiva 12x3
Tricep Pushdown 10x3 + dropset i superset med Bicepcurl 12x3 + dropset
Frivändningar 4x4 superset med Excentriska Pull-Ups 5x4
 

Väldigt "basic" just nu med mycket 10x3, men jag väljer att köra på den gamla godingen nu när jag ska bygga upp mig igen efter vårens löpträning.. Men mer om det senare!
 

KOMMENTARER:

  • Caroline säger:
    2015-05-12 | 17:37:05
    Bloggadress: http://nouw.com/awesomecaroline

    Låter som en härlig dag! Jag har fått ett kost- och träningschema från en PT. Har blivit mycket slarv med maten tidigare men nu har jag bättre koll på vad jag ska äta samt träna :)

    Svar: Vad härligt! Jag har också en PT som hjälper mig med träningsupplägg, skönt att veta vad man ska göra :)
    lisa johansson

Kommentera inlägget här: