trainingbylisa

träning - mat - balans - hälsa

Morgonpromenad och ett sista prov

Kategori: Allmänt, hälsa, träning

God förmiddag, hoppas ni fått en bra start på dagen!
Eftersom dagens första lektion var frivillig spenderade jag morgonen med en långfrulle bestående av knäckemacka med keso, avokado och hemmagjord hummus, ägg, en skål med kvarg, fil, frön och flingor och en stor kopp te. Sedan gick jag en promenad i solskenet för att få igång cirkulationen i benen som ännu krampar efter de där raka marklyften... Morgonpromenader är ungefär det bästa jag vet, framför allt med en bra podcast i öronen! 
I övrigt blir det vilodag idag, dels eftersom jag känner att kroppen är sliten, och även eftersom det är fullt upp med så mycket annat. Först ska jag till skolan ett par timmar och bland annat ha mitt sista prov någonsin, i alla fall på gymnasiet... Skönt, men även lite skrämmande. 
Resten av eftermiddagen kommer att spenderas tillsammans med skolans studentkommitté där jag är ordförande. Vi ska nämligen försöka pussla ihop bordsplaceringen till balen som äger rum om ett par veckor.. Det lär ta ett par timmar då vi är ungefär 400 elever som ska på balen, och alla har fått önska vilka de vill sitta bredvid. Så ikväll lär jag vara helt slut!
 
Vad gör ni idag? Tar ni också studenten i år? Eller har ni redan tagit studenten? I så fall får ni gärna ge era bästa tips på vad man ska tänka på!
 
 
...avslutar med lite onsdags-pepp. Gör det bästa av dagen!
 
Kommentera inlägget här: